Selline mõte käidi välja seminaril. Sisuturundus olevat oma tipu saavutanud ja ühel hetkel tuleb midagi muud asemele.
Rääkis mees, kes turundab nii panka kui kirikut, vahet pole 😛 Mõlemal pidi hästi minema.
Oli inspireeriv päev. Ei tea, kas Blissi hõrgutavatest roogadest või milleski muust 😉 Sestap ka see kirjutis, ammu juba lubasin, et alustan 🙂 Panengi nüüd mõtted kirja.
Neile, kes ei tea, millest üldse jutt käib, selgitan. Kui vaatad netis videot või loed blogi, siis turunduslikus keeles tarbid sa sisu (content). Kui sisu loob ja vahendab ettevõtja eesmärgiga panna sind ostma toodet/teenust, siis see ongi sisuturundus (content marketing). See on mõnes mõttes nagu varjatud reklaam ja see ei pidavat meeldima tarbijakaitseametile. Sisu ja reklaam peavad olema eraldatud. Hakatakse selleteemalist reeglistikku välja mõtlema… Ehk läheb sellega veel mõni aeg 😉
Kuidas luua huvipakkuvat, kordaminevat ja kaasahaaravat sisu?
Ideaalne sisu on uudisväärtuslik. See on huvipakkuv ja kasulik eelkõige lugejale (sulle), mitte ettevõtjale ja/või turundusmeeskonnale. Peaaegu iga esineja kordas: leia oma sihtgrupp ja räägi talle oma lugu, paku meelelahutust või õpeta ja kõik toimib. Kõik ju teavad seda! Millegipärst see lihtne tõde kaob ära, kui mängus on raha. Laia silmaringiga toredast inimesest saab kitsarinnaline jobu 😉
Sisuturunduse plaan on tähtis paika panna, see tuleks ka üles kirjutada ning seda järgida.
Kes loob sisu, selles on küsimus
Kas tellida teenus professionaalilt ehk ajakirjanikult või teha seda ise. Mõlemal on plussid ja miinused. Ajakirjanikud oskavad kirjutada, aga neil võib puududa see miski, mis lugejale hinge poeb. Ehk siis kõige tähtsam pole perfektselt kirjutada, vaid kaasahaaravat lugu rääkida, millest on näha, et see läheb sulle korda.
Sama lugu on tegelikult ka videoga. Koduvideoid (crowdcontent) vaadatakse rohkem, kui suure raha eest tehtud brändivideoid. Sisuturunduse puhul on suhe tarbijaga väga isiklik, ajast ja kohast sõltumatu.
Päeva lõpus said (liiga vähe) sõna sisuloojad, kes teevad seda lõbu pärast (blogijad ja juutuuberid), kelle silm särab. Sest nad teevad seda kirega.
Mõõda ja analüüsi
Analyticsit armastavd siiski kõik, nii ärimehed kui asjaarmastajad. Mõõda tulemust, analüüsi ja tegutse ja mõõda uuesti.
Hollandis on väga populaarsed webcare firmad. Väga põnev ja veider ka, pakuvad ettevõtetele teenust – hoiavad sotsiaalmeedias kaebustel silma peal ja tegelevad klientidega otse. Reageerivad kiiresti ja vahel ka üle. Kas meil ka sellist teenust pakutakse?
Loome sisu ikka edasi. Seda, mis köidab, päriselt.